20 Ocak 2015 Kova Burcunda Yeniay

20 Ocak 2015 Salı günü TS ile yaklaşık olarak 15:15’de Kova burcunun 0 derecesinde bir Yeniay gerçekleşecek. Yeniaya Yay burcundaki Satürn sekstil açıyla eşlik etmekte. 15 Ocak’ta değişken burçlarda oluşan Mars Satürn  kare  açısı devam ediyor. Üstelik Mars Neptün’le kavuşum halinde. Aslan burcundaki Jüpiter, Kova burcundaki Venüs’le karşıt. Satürn Acrab ve Dschubbe sabit yıldızıyla kavuşuyor.

Yeniayda 3 kombinasyon çok önemli;

Kova/Aslan aksındaki Venüs/Jüpiter karşıtlığı,

Balık burcundaki Mars Neptün kavuşumu,

Balık/Yay burçlarındaki Mars Satürn karesi.

Ocak ayı başlarından bu yana sanki biraz huzursuz bir hava var ortalıkta. Aylardır savaşını verdiğimiz birşeylerin yolu açılıyor gibi oluyor fakat bir türlü istediğimiz şekilde ve bildiğimiz yöntemlerle çözemiyoruz. Birşeyleri çok istiyoruz ama biz istedikçe parmaklarımızın arasından kayıyor o istediklerimiz…. Daha bir ay önce kontrolü bizde olan durumları bırakın kontrol etmeyi, ufacık bir ivme bile veremiyoruz artık. Ve bir bakıyoruz ki kontrol bizde değişmiş… Sus pus olan, her durumu idare ediveren hayat ortaklarımız aramıza kocaman duvarlar örmüş durumda ve onlara ulaşamıyoruz artık. Uzun süredir canımızı yakan insanların canını yakmamız için yollar ardına kadar açılıyor, ancak bir adım gidemiyoruz. İstediğimiz gibi sonuçlanmayan durumların bağlı olduğu kişi, olay, durum vs. ile ilgili tutunduğumuz bahanelerimizle burun buruna geldiğimiz olaylar yaşıyor ama yine de kabul edemiyoruz…. Her durumda bir daralma, her durumda bir kısıtlanmışlık hissi sarıyor içimizi. Kimimizde maddi kimimizde manev bir daralma… Sanki hiçbirşey düzelmeyecek, sanki herşey bize karşı gibi. Hal böyle olunca savunma moduna girip illa ki bir sebep buluyoruz kalkanların ardına saklanmak için, bulamasakta var ediyoruz. Karşımızdakine odaklanıyoruz bazen, ne kadar hatalı olduğundan, hatalı olmasına rağmen bizim sahip olamadıklarımıza sahip olmasından dem vuruyoruz. Hayat adil değil diyoruz belkide… Ne yaparsak olmuyor değil mi? :)

Belki sonucu işimize hiç yaramayacak konuları oldurmaya çalışarak boşa enerji sarfediyoruz. Belki de işimize yarayacak konuları yanlış yöntemle oldurmaya çalışıyoruz. Her iki önermede de yanlış giden birşeyler var. Aşırılık mı?/Kıtlk mı? bunu bulmak yeniayın enerjisinden keyifle yararlanmamıza vesile olacaktır.

Venüs Jüpiter karşıtlığı, nerede duracağımızı öğrenme üzerine yeni başlangıçlar yapmamıza olacak sağlıyor. Aşırı vericilik ve aşırı alıcılıktan dolayı maddi ve manevi kaynaklara ulaşmada yaşadığımız kısıtlanmalar, kendimizi kontrol etmeyi, bunun içinde sorumluluk almayı öğrenmemize olanak sağlayabilir. Söz temsili, kendine karşı eli sıkı, etrafındakilere karşı eli açık olanın cebinin bir türlü dolmaması gibi, kendine karşı elli açık, başkalarına karşı eli sıkı olanın da cebi bir türlü dolmayacaktır. Mars Neptün kavuşumu yaşadığımız kısıtlanmaların her zamanki düşünce biçimimizle çözülemeyeceğine işaret ediyor. Yeniay 7.evde ve başlangıçları ancak ve ancak eğilimlerimiz, alışkanlıklarımız, zihinsel sınırlarımız ve sorgulamadan kabul ettiğimiz değerlerden özgür bir perspektiften bakmak ve değerlendirmek kaydıyla çözüme ulaştırabileceğimizin sinyallerini veriyor. Bunun için koşullara ortam hazırlayan aşırılaşmış yanlarımızla yüzeleşebilecek güce sahipsek, çözümü kolayca yakalayabiliriz.  Limitleri zorlamak, olmayanı oldurmaya çalışmak, ezberleri bozmaya direnmek, ben doğruyum onlar yanlış mantığında hareket etmek sürecin rahat akmasını engeller unutmayın.

Altın pencereli ev hikayesini hatırlar mısınız?

”ÇOK SENELER önce küçük bir çocuk her akşam bir tepeye çıkar, vadinin öbür ucunda yükselen tepenin zirvesindeki evin altın pencerelerine bakardı. Bu pencereler, batan güneşin ışınlarının altında, karanlık basıncaya kadar pırıl pırıl yanarlardı. Çocuk, bu altın pencereli evi yakından görmek için yanıp tutuşmaktaydı.
Bir gün, altın pencereli eve gitmek için babasından izin aldı. Koşa koşa vadiyi aştı. Altın gibi parıldayan pencereleri yakından görme isteği, onun karanlığın bastığını farketmesini önlüyordu.
Altın pencereli eve varmak için tırmanması gerektiği tepe pek dikti. Çocuk, nefes nefese yarı yola geldiği sırada, yorgunluktan yere çökerek uyuyakaldı.
Uyanınca, çok vakit kaybettiği için, acele etmes gerektiğini anladı. Bu arada gece de olmuştu. Çocuk tırmanmaya devam etti.
Şafak söktüğü ve güneş parlak tepenin üzerinde belirdiği zaman, çocuk çektiği yorgunluğun ve içini kemiren hasretin mükafatını gördü. Altın pencereli eve gelmişti… Bunca zamandır aradığı evi, garip şekilli çatısından tanıdı.
Fakat, evin pencereleri bildiğimiz camdandı. Hiçbiri parlak ve altından değildi. Hatta, toz içinde olduklarından, donuklaşmışlardı.
Çocuk hayretler içinde kalmıştı. Acaba altın pencereli ev bir rüya mıydı diye düşünmeye başladı. Bu düşünce ile altın pencereli eve arkasını dönüp vadinin öbür tarafındaki kendi evinin bulunduğu tepeye bakınca, gözlerine inanamadı. Altın pencereli ev oradaydı! Kendi evinin pencereleri, üzerlerine akseden doğu güneşinin ışınlarıyla altın gibi parlıyordu.”

Gelin bizde bu hikayenin sonunda,  pencerelerin altın olmadığını, onu öyle gösterenin sadece güneşin yansıması olduğunu anlayalım. Haaa illa ben anlamak istemiyorum, gidip gelmek hayatıma ekşın katıyor diyenlerin de seçimlerine saygımız var elbet :)))

Karşınıza çıkan fırsatlardan yararlanma telaşına kendinizi kaptırmadan önce ince eleyip sıkı dokuyun. Çok keskin çok riskli anlaşmalarınızı ya çok dikkatle inceleyin emin olmadığınız anlaşmalarıysa en azından erteleyin 1 hafta sonrasına kadar. Çünkü yanılgılara açık bir enerji var gökyüzünde, dimyata prinç ekmeye giderken evdeki prinçten olmayın. Kaz gelecek diye ümit ederekten eldeki tavuğu da tilkiye kaptırmak var! Gerçekçi bir gözle görmeye her zamankinden daha fazla ihtiyacımız var bu yeniayda. Değişken grup burçları ve sabit grup burçlarında gezegenleri olanlarınızın azami dikkatli olmaları gereken bir yeniay. Bununla birlikte kolektif bilincimizde çok köklü değişimler yaratacak olumlu ani sürpriz ve köklü sağlam fırsatlarda var bazılarımıza. Bireysel haritası uygun olanlar çok köklü fırsatlar yakalayabilirler.

15 Ocak Mars Satürn karesi için yazdığım değerlendirmede aksiyon almayı, sahip olmayı, elde etmeyi bırakın demiştim. YEniay enerjisiyle birlikte, aşağı yukarı ay başından bu yana cereyan eden sevimsiz durumlarla ilgili, pes etmek zorunda kaldığımız olaylarla ilgili yeni başlangıçlar zamanı. Bknz: https://www.evreninkizi.com/mars-balik-burcunda-ve-saturne-kare/

Gayatri mantra eşliğinde öpüyorum hepinizi sevgilerimle :)